OS X 10.9 Mavericks gratis till er alla!

Skärmavbild 2013-10-23 kl. 22.03.32

Igår släppte Apple ett nytt operativsystem till sina maskiner, Mavericks OS X 10.9. På de macar ni kör där ute ligger det 10.7 Lion eller 10.8 Mountain Lion. Nytt för denna gång, förutom prestandaförbättringar och nyheter som Maps och iBook, är att det är gratis för alla som har mac sedan innan. Detta betyder att du genom att göra en programuppdatering kan få det senaste operativsystemet på din dator. Jag tror att man måste ha ett Apple-id för att kunna fullfölja installationen.

Dagens tips! Jag vet att det kan vara lockande att köra på det nya operativet direkt, men vänta ett par veckor med att uppdatera så hinner ex din internetbank, ATG och Svenska Spel att uppdatera sina applikationer. Risken är annars att vissa, ofta säkerhetsprogram, inte fungerar innan de uppdateras. En backup av dina filer innan är också att rekommendera.

2 thoughts on “OS X 10.9 Mavericks gratis till er alla!

  1. Hej!
    Jag har uppdaterat min dator men den säger inget om maverick och ber inget om lösenord. Hur kollar jag om jag har den nya versionen?

Kommentera

